torsdag, november 30, 2006

Skräckslagna Kineser & Emre's Lovin' it ! :-)

"Ser jag bra ut, passar bakgrunden, står jag rätt, har jag petat mig i näsan idag? Kineserna är verkligen måna om att inte tappa ansiktet, mianzi"



Nya resor... Beijing, Bangkok, Laos, Vietnam, Nordkorea?? :-))

Försöker att hitta en biljett till Beijing som inte e allt för dyr i och med att jag flyger till Bangkok den 15:e December, därifrån till Laos och Vietnam. Jaa, jag har snöat in mig i alla Kommuniststater i Asien, tänkte muta mig in i NordKorea till Nyår, hörde att Kim bjuder på fint väder, i och med att det är enligt Folket han som styr över vädret.


Det blir att uppsöka tjejerna på resebolaget i Macau imorrn...antingen flyger jag från Shenzhen, billigare varienten eller den dyrare varianten från Macau. JAG BARA MÅSTE SE KINESISKA MUREN och alla svenska överklassblondiiiiiiiiiiner från "Ön utanför STHLM" som köper falska Gåsjackor på Fakemarket i Beijing, en turistattraktion bara det !!

Skolan? Ja, dessa dagar e ju de sista. De allra sista lektionerna avslutas den 14:e December. Idag måste ha varit "stolpskottens" dag.

Först så hade en grupp blyga, tysta, skräckslagna, kinesiska studenter, i Business Ethics klassen, en presentation om att "Våld och Sex som missgynnande medel inte är acceptabellt i USA". Jag klarar inte av att 55 kinesstudenter sitter helt stilla och sväljer allt som slängs på dem, så jag kontrade när de 8 kineserna var slut med sin 15min långa presentation. (Jaaa, grupperna är otroligt stora om man ser till hur mycket arbete man lägger ned på en löjligt liten uppgift)

Ethical Framworks..."Ok, I'll handle this!!"

Mitt fråga löd typ, "Ok, I lived a year in the State of Nevada, where Prostitution was perfectly legal, can you please tell me where you got your references from, or is this just a matter of oppinion from your side, in that case state it!"

Läraren, en blekfet, vältalig, aristokrat britt, som även är Prefekt på Faculty of Business and Administration, tog helt plötsligt kinesernas försvar "OK, let me handle this!"... inte lätt att sitta i analytikersätet i Kina.

Under de 8 stycken presentationerna idag, bönade och bad ett X antal Kineser mig att--> "PLEASE PLEASE, DONT ASK ANY QUESTIONS!!" Inte ens Grisar som ska på slakt kan nog vara mer skräckslagna än dessa Kineser, som har en kroppshydda likt 12-åringar, i Europeiska mått mätt.

Det värsta är när lärarna inte gillar att man ifrågesätter, analyserar och vill diskutera, som den totalt inkompetenta Japanska läraren i ABC (Advanced Business Communication) ...märks att hon har ett svårt "Västerländskt komplex", de enda i klassen som ställer frågor är just utbytesstudenterna. Hon blir bra frustrerad och vill verkligen sätta dit oss, så fort hon får chansen....


Välj väg och språk, Kinesiska eller Portugisiska, tyvärr fick inte Persiska plats...."eeesnälla!"


Av de 5 lärarna som jag har, håller 3 hög klass, medan de andra 2 håller förskoleklass...precis som de Kinesiska studenterna! Ett ytterligare exempel idag var när jag och Thomas skulle sammanställa vårat projekt om "Starbucks Coffee in Macau", så märkte vi att de 4 kineserna som vi har i vår Strategic Manangemet grupp hade kopierat 50% av de som de hade skrivit direkt från Internet...

Ska lägga upp bilderna från det grymmma Macau Grand Prix i helgen...promise!

Nää, ska dra o pumpa på gymmet, därefter blir det Tennismatch, måste ju bibehålla min grymt sexiga kropp! :-)))

Choiii giin laaaaa!

1 kommentar:

Kongressman sa...

Emre, presentatorernas (sager man sa?) storsta skrack!!

Keep on the good work emre!!!